Siapakah Si Indra

Novel Laskar Pelangi

Posted on: 18 Maret 2008

Cover Novel

Early, I interest to read novel which is have life of children background at this Malay community of Belitong, because it’s splashy of public attention in mass media. It is true have become public chance in getting information tend to come from many people gossip. Like also me which like to pay attention and hunt books becoming in demand or be best seller in marketing. What I wish to comment about novel written by Andrea Hirata with title “Laskar Pelangi” (the translation in English is “Rainbow Soldier”) this? In fact I do not a contact with Andrea Hirata, exactly after reading his novel newly with my initiative wish to know writer background… You can know lot of him in his personal blog (www.sastrabelitong.multiply.com). 

This novel lift story about life of children who live in island of Belitong during going through education in primary school of Muhammadiyah. At early novel, Andrea Hirata try to depict social reality that happened in original society over there, especially Malay community of Belitong which is contradictive with properties of their natural resources. Seems fill this story give impression touching liver how eleven children which nicknaming their self as this Laskar Pelangi have high motivation struggle to improve Malay society chance of Belitong which a long way off drop behind. Each of them battle with their way. The unique of each child studied specially by Andrea Hirata in every chapter in this novel. Besides, Andrea Hirata style impress erudite once with many science terms found every plot. But this matter does not lessen side of novel beauty. Also according to me exactly enrich knowledge think at the same time imagine in conceiving this fiction content. 

According to me, Andrea Hirata very smart in depicting life background one of community in island of Belitong and deservedly we earn to catch core of this story which will be submitted by this writer. It is true do not easy to narrate natural events by a moppet more than anything else our tender ages ahead which full of idealism to be made by a spirit trigger to past. Sometimes adult people think too pragmatic in assessing this life. Everyone can realize aspiration his childhood ahead which still on file in memory. Because of that’s, Andrea Hirata prove the mentioned in its novel “Laskar Pelangi” this. Therefore, I enough impress in reading this novel. I also suggest this novel very good read by education interest in Indonesia. So that next moment will pop out Laskar Pelangi generation giving change to our nation chance, Indonesia. Keep read! 

Regards

About these ads

40 Tanggapan to "Novel Laskar Pelangi"

i guess i must buy the book first then put some comments here ehehehe ;)

from the referensi i heard and i reading , i agree this book was good recomend.
now still saving to buy that novel
pray for me ya

2 thumbs up!yg blum bli.cptan d!stelah baca buku ini pngn bgt ktmu orgny,hahaha!trus nanya what is in ur mind rite now?klu ngrasa nasionalis mash ada ayo bli!..gambate hirata,gambate sastra indonesia!lina

Mau ngasih komen, tapi konsentrasi terganggu gara-gara lihat komen di atas…istighfar…istighfar…

Hm.. you right!
I must have a dictionary on my hand!

# Theloebizz
yeah… you are right… first we must read this book before judging it…

# Realylife
ooh… for me it’s really cheap book… I think it’s depend on your priority need… don’t try to limit your daily needs… hehehe… :)

# Lina
dear Lina, I am feel so simpatic to Mrs.Muslimah who a teacher figure in this novel. She try strugle to improve her students with a lot of limitation school facilities… In Indonesia, we still have this situation until now…

# Adis
hehehehe…. si Adis mending sabar ya… memang di internet ini banyak godaan ya… katanya kamu lagi jomblo ya?? hehehe… :D

# Tony
well… I try to write it’s so simple… so many Indonesian can read this article… but its not bad if you bring a dictionary… then you can improve your English, right?

good book, brought me laugh and tears

Bravo to Mas Rea,may he’ll always succes y.I wish i was Bu Mus,all i can do is only Thank God 4 gave me great&genius student like Mas Rea.Does Andrea Hirata real his name? It sound japanese n at 1st i thought it’s a fmale name.
I need help cz i’m bgnner.

Andrea hirata, . .Bgz b9t, Untuk smua kalangan. . .Saya sbgai plajar sangat mndpatkan keuntungan stelah baca novel2 kang rea, karya kang rea bwt m0tivasi saya dlm mnjalani smua siklus dan kragaman di dunia. . . .Chayo0! Saya tunggu karya2 mu yg bak keajaiban dunia ke 8 . . .Hhe!

AnDHi must full of LOVE. Nothing in this world can do great things without Love. Hehe..i wish i have that power of love.

Subhanallah…
kalau baca novel ini… tertawa benar-benar lepas..
menangis benar-benar tersedu sedan… memang sih gaya bahasanya agak pusing n berat, tp…
berbobot banget deh isinya..

luar biasa bung ikal.kebetulan gw dah baca smua.tapi ngomong2 kapan maryamah karvov dirilis?ok thank u

saya akui mas andrea hirata emang jago nulis. cuman dalam novel yang sempat saya baca beberapa bab itu, saya sedikit kurang nyaman dalam hal membacanya. apa itu karena pilihan bahasa yang cukup berat gitu ya??

salam

# Citra
Well, it is same for me too. :)

# Widya
In early time, I guess same too that the author name sounds like Japanese. But as far as I know, Andrea Hirata is his real name, you can search in the internet mailing list.

# Radipta Indra
Semua pembaca karya bang Andrea juga berharap begitu. Selamat menjalani hidupmu! :D

# Radite
Oh… I agree with you. The power of love is amazing!

# Do Rahay Mon
Memang benar bang Andrea pandai meramu kata-kata yang dapat dicerna oleh otak. Terkadang berbobot ilmiah sekali dan kadang terlena dengan kata-kata yang berpuisi.

# Anjas
Saya kira sebentar lagi karya tetralogi bang Andrea yang keempat akan diterbitkan. Siap-siap ke toko buku aja… hehehe… selamat membaca! :D

# Antown
Memang benar di novel ini, bang Andrea banyak sekali menggunakan istilah-istilah ilmiah, tetapi di akhir novel beliau ini sudah diberikan kamus istilah untuk menjelaskan hal tersebut. Oke selamat membaca! :D

gara-gara novel ini sebulan aku telat posting..

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm…………………….

*untung akang buku pake bahasa indo kalo pake bahasa inggris lai beta tasangko di bagang jua*
hahhahhahahhahhh

nyong kabar bagimana… lama seng baku dapa neh.. juli pulang dolo ka heheheh :p

Bisa Pinjem bukunya gak?????

# Dhany
hahaha… :D masa siy? asal jangan sampai telat makan aja mas…

# Almascatie
kabar bae, abang… ee..su lama seng nongol di blog sendiri… ada biking apa di sana?? hehehe… kalo ada umur panjang, beta pasti pulang ka Ambon… beta ini su rindu jua deng ikan colo-colo hehehe… :D

# Indra1082
Emang sampeyan tinggal di mana? Di toko buku juga harganya murah ko… hehehe :)

Artikel di blog ini sangat bagus dan berguna bagi para pembaca. Agar lebih populer, Anda bisa mempromosikan artikel Anda di infoGue.com yang akan berguna bagi semua pembaca di seluruh Indonesia. Telah tersediaa plugin / widget kirim artikel & vote yang ter-integrasi dengan instalasi mudah & singkat. Salam Blogger!

http://www.infogue.com

http://buku.infogue.com/novel_laskar_pelangi

kesukaan cewek gue ni buku

# Infogue
Salam Blogger juga! hehehe… niat saya hanya ingin membuat resensi buku ini agar dapat bermanfaat bagi calon dan pembaca novel tersebut…

# Anasz :D mudah-mudahan loe suka juga… hehehe…

berat apa nya?
ga sih perasaan! bahasanya biasa2 aja!
salut deh buat Andrea, novelnya bagus banget!!!
begitu…..merakyat!!!!!

I agree with u. Laskar Pelangi is quite nice. The great education novel..!

# Adethia Halina
menurut saya, mungkin kebanyakan masyarakat awam tidak terlalu terbiasa dengan banyaknya istilah-istilah ilmiah yang bertebaran di novel Laskar Pelangi. Mungkin sih… tergantung orangnya juga… :P

# Radhea Permata Dewi
Yes, it give a great motivation but still care about the real condition in our educational community. Keep read, Radhea!!

assalamualaikum…………
salam kenal bae dari anak bengkuku.ceritonyo bagus nian……ambo jadi kepengen nangis baconyo..terharu teringek waktu ambo sekolah dibengkulu dulu idak pakik alas kaki……semangat terus yo.ambo kepengen nulis kayak abang tapi ambo belum punyo keberanian….biso dak abang berbagi ilmu menulisnyo kek ambo…….dibalas yoo.keemail hikma_85@yahoo.com……ambo tunggu balasannyo………ok.sukron katsir

untuk novel andrea hirata yang lainnya, kunjungi situs http://www.rumahdata.net

Terima kasih dan penghargaan yang tinggi untuk Bu Muslimah, yang telah mendedikasikan seluruh hidupnya untuk pendidikan, tanpa pamrih, yang telah membuat seorang Andrea Hirata menuliskan kisahnya dengan ketulusan, cinta dan menginspirasi banyak orang. Terus berkarya Andrea,…kekuatan dan gaya menulismu jarang dimiliki orang lain. …so salam yakh buat Lintang

sekarang kang rea ada di mana ya???apakah masih kerja di kantor pusat GKP TELKOM bandung?padahal saya kerja di telkom loh
tapi ko jarang ketemu kang rea??
soalnya saya pengen banget ketemu kang ikal….
seee you..

Nice book!!!
Tiga2nya su ludes-des b dibaca pas di Indonesia kemarin.
Suka banget critanya juga aliran dari rangkaian kata-kata gaya penulisnya.

gila..
laskar pelangi kerend abis..
kasian trapani..

hiks..
lintang juga..

hiks..

owh..
ggua blum baca maryamah karapov..

much people said that laskar pelagi can be inspiration of life.ye.. so do I. coz much stories between which able to make me aware about the true of life, but its never seem. laskar pelangi takes it all.

novelnya keren, tengal, aneh tapi seru bgt !!!!!!!
kren dech pokoknya !!!!!!!!!!!!!

Ass…Senang rasanya Pulau Belitong bisa banyak dikenal orang,meskipun permulaanya lewat karya sastra dari bang Ikal,Salam dari kami Urang asli Belitong.

Ass.

Salam kenal, Tuk Bang Ikal stlh ngetop lewat karya2nya boleh tahu gak, apa yang dilakuin bang ikal tuk memajukan Belitong.Stlh Maryamah Karpov, msh ada karya baru gak nih,saya tunggu..Thank you

sy merasakan waktu kecil tidak jauh beda makanya suatu saat sy pingin kumpulin teman2 sd sekalian kenang cerita laskar pelangi

novel yg mantaaap…..

anybody can tell me how i can get this novel in english version????

Novel yang bagus,&
memberi contoh yang baik…

After I initially commented I appear to have clicked the
-Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each
time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment.
Is there a way you are able to remove me from that service?
Thanks a lot!

Hi there, just became aware of your blog through Google,
and found that it is really informative. I am going to
watch out for brussels. I will appreciate if
you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing.
Cheers!

Berikan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

Ikuti

Get every new post delivered to your Inbox.

%d blogger menyukai ini: